29 Eylül 2007 Cumartesi

MEŞHUR FESTİVALİN MEÇHUL JÜRİSİ





44.Antalya Film Festivaline bu yıl 12 film katılıyor ama başvuranlar daha fazla, 20 kadar film yapılan ön elemeyi geçemedi.


Hangi filmlerin katıldığı, bu filmlerin nasıl bir değerlendirme sistemiyle elendiği meçhul; bir ön jüri tarafından mı elendi yoksa başka bir yöntemle mi bu konu gizemini koruyor.
Eğer bir ön jüri varsa bunlar kimlerden oluşuyor bu da belli değil, bir jüri tutanağı var mı yoksa biri “helvacının kızında” yöntemiyle mi seçmiş belli değil.


Bildiğimiz, SenaryoYazarları Derneği (Sender) tarafından organize edilen Hayal Kurmak Serbest projesi kapsamında gerçekleşen ve senaryosu Bayrampaşa Cezaevi’ndeki mahkumlar tarafından yazılan,çekimi de cezaevinde gene mahkumlar tarafından gerçekleşen MİNT PRODÜKSİYON yapımcılığındaki “Ben Fazla Kalmayacağım” adlı bu çok özel filmin elenmesi. Filmi henüz gerçekleştirenler bile izlememişten meçhul bir gözün izleyip eleme kararı vermesi merak konusu.

Elendiğinden haberdar olduğumuz bir başka film de ödüllü yönetmenlerimizden Ümit Ünal’ın “Ara” adlı filmi ,onun da eleme gerekçesi meçhul.
Festivalin düzenleyicilerinden olan TURSAK henüz bu konuda bir açıklama yapmış değil.
Ancak filmi elenen Ümit Ünal bu konuda bir açıklama yaptı, düzenleyicilerden bu durumun yanıtını istedi. Ümit Ünal ayrıca konuyla ilgili meslek kuruluşları olan SİNEBİR ve SENDER'i de bu konuyla ilgili gerekli tavrı koymaya çağırdı.

Antalya Altın portakal Film Festivali icin yapılan elemeler sonrası, festival başkanı Engin Yiğitgil'e aşağıdaki emaili yolladım. Burada yapılan seçmenin gizliliğiyle şaibeli, haksiz ve taraflı olduğunu düşünüyorum. Ön jürinin kim olduğunu bilmiyoruz. Kaç kisi olduğunu bilmiyoruz. Filmlerimizi nasıl izlediklerin, nasıl oyladıklarını bilmiyoruz. Ben açıkçası bu sözde "ön juri"nin tamamen formalite icabi olduğunu düşünerek, "elenme ihtimali"ni aklıma bile getirmeyerek yarışmaya başvurdum. Eğer isimleri, kriterleri, kaç kişi oldukları, oylama sakilleri belli olmayan bir "jüri”ye filmimi teslim ettiğimi bilseydim bu yarışmaya katılmazdım. Seçilen 12 filmlik liste, listede olanlar kusura bakmasın, benim acımdan adil bir liste değil. Tursak bir an once on secimi kimlerin, hangi koşullarda yaptığını açıklamak zorunda. Yoksa bence, 44. Altın Portakal yarışmasının üzerinde kapkara bir şüphe bulutu var. Bu festivale ve ileriki yıllara dair yargımı, Engin Yiğitğil'e yolladığım maili paylaşmak istiyorum:
Engin Bey,
Bugün filmim Ara'nin Antalya festivaline kabul edilmediğini öğrendim. Festivalin bu derece gelişme göstermesinden duyduğum sevinci belirteyim. Tevazuyu bir an için bir kenara bırakırsam bu ülkenin en özgün sinema yaratıcılarından biri ve katıldığı her festivalden mutlaka ödüllerle dönmüş biri olarak benim filmimi reddediyor olmanız festivalinizin çitasının hayli yükseldiğini gösteriyor. Kim olduklarını kimsenin bilmediği (isimleri de oyları gibi gizli anlaşılan) ön secici kurulunuzu da bu vesileyle tebrik etmek isterim. Umarım festivaliniz gelişimine ayni doğrultuda devam eder ve daha da buyur, güzelleşir.Ancak ben festivalinizin gelecek başarılarını paylaşamayacağım. Bugune kadar yönettiğim filmler başka festivallerde ödül aldığı icin Antalya'da yarışmaya hic katılamamıştım, bundan sonraki Antalya festivallerine de, kendi irademle katılmayacağım. Ümit Ünal’ın yazdığı/yönettiği herhangi bir film bugünkü yapısı sürdüğü surece Antalya Festivali çatısı altında asla olmayacak. Başarılarınızın devamını dilerim.
Ümit ÜNAL





Engin YİĞİTGİL

Hiç yorum yok: